Τελευταίες Ειδήσεις

Ώριμο το έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας -Κοζάνης



Η μεταλιγνιτική περίοδος στην οποία εισέρχεται ταχέως η περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, επιβάλλει άμεσα αναπτυξιακές λύσεις με αντίκτυπο στην πραγματική οικονομία, παραγωγή και συγκράτηση του επιπέδου διαβίωσης. Ένας παράγοντας με σημαντικές δυνατότητες στο πεδίο αυτό είναι ο σιδηρόδρομος.
Αν και σε πολλούς στην Ελλάδα θυμίζει παρελθόν, ο σιδηρόδρομος αποτελεί το παρόν και το μέλλον στις χερσαίες μεταφορές στην Ευρώπη. Όλα τα εμπορευματικά δίκτυα βασίζονται στον σιδηρόδρομο. Οι μητροπόλεις εξαρτώνται αποκλειστικά από τον επιβατικό σιδηρόδρομο για την λειτουργία τους ως προς την δημιουργία ενιαίων μητροπολιτικών χώρων με τα προάστια και την περιφέρεια. Η Ευρώπη δαπάνησε και συνεχίζει να προσφέρει απλόχερα κονδύλια στον σιδηρόδρομο, την στιγμή που αποτραβιέται από τους αυτοκινητόδρομους. Ο σιδηρόδρομος έχει στην πραγματικότητα συνδεθεί εδώ και δεκαετίες με έννοιες όπως η ηλεκτροκίνηση, η τεχνολογική αιχμή, ο αυτοματισμός, η προστασία του περιβάλλοντος, η απεξάρτηση από το πετρέλαιο, η επιστημονική έρευνα σε σύνδεση με την αγορά, καθώς και με όλες τις τεχνολογίες που τώρα μόλις υπεισέρχεται το αυτοκίνητο. Ο σιδηρόδρομος αποτελεί την μόνη ρεαλιστική δυνατότητα για νέα μεγάλα έργα στην περιοχή μας, όπως στο παρελθόν η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι άξονες.

Η μεταλιγνιτική εποχή κρύβει ευκαιρίες, μία από τις οποίες αποτελεί η διεκδίκηση της υλοποίησης του προβλεπόμενου σιδηροδρομικού δικτύου της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Το πλήρες δίκτυο της περιφέρειας αποτελείται από τα παρακάτω σκέλη:
1) Υφιστάμενη γραμμή Κοζάνη – Φλώρινα – Έδεσσα – Βέροια – Θεσσαλονίκη
2) Νέα γραμμή Κοζάνη – Βέροια, όπου και συνδέεται με την γραμμή προς Θεσσαλονίκη
3) Νέα γραμμή Κοζάνη – Σιάτιστα – Καλαμπάκα, όπου και συνδέεται με το σύγχρονο δίκτυο του ΟΣΕ
4) Νέα γραμμή Σιάτιστα – Καστοριά – Αλβανία
5) Νέα γραμμή Φλώρινα – Αλβανία, εναλλακτική της παραπάνω

Κοζάνη – Σιάτιστα – Καλαμπάκα (Μήκος 96 χλμ., Κόστος 740 εκ. €)

Είναι το έργο με τον μεγαλύτερο βαθμό ωριμότητας. Αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και κατέχει μόνιμη θέση σε όλα τα στρατηγικά σχέδια μεταφορών της Ελλάδας από το 2003, χωρίς ωστόσο ποτέ να προωθηθεί ή διεκδικηθεί από την τοπική κοινωνία. Οι μελέτες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, ενώ το τμήμα Σιάτιστα – Δήμητρα διαθέτει Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται το τμήμα Κοζάνης – Καλαμιάς, η όδευση του οποίου δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, ωστόσο έχει πλέον λυθεί οριστικά το χρονίζον πρόβλημα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κοζάνης. Με την απαραίτητη επικαιροποίηση των μελετών, ο προϋπολογισμός των 740 εκ. € αναμένεται να μειωθεί σημαντικά.
Του Δημήτρη Τσανακτσίδη
Ο Δημήτρης Τσανακτσίδης είναι Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος και εργάζεται στην ΔΕΗ Α.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.