Τελευταίες Ειδήσεις

Επίσκεψη του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας στην πόλη Ζόλινγκεν της Γερμανίας στα πλαίσια προγράμματος Erasmus+/KA2

Πραγματοποιήθηκε από 24-29 Ιουνίου 2019  και η τρίτη επίσκεψη του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+/KA2 με θέμα,«Working for Europe” στο πανέμορφο Ζόλινγκεν της Γερμανίας, στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία. Στο ταξίδι συμμετείχαν οι μαθήτριες της Β΄ τάξης του Γυμνασίου μας Μυρτώ Μέκρα και Μαρία Γκοτζαμάνη συνοδευόμενες από τους καθηγητές Σμαραγδή Νάκη, Περσεφόνη Καλαμπάκα και Σπυρίδωνα Βλιώρα .
Η αναχώρησή μας πραγματοποιήθηκε από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, την Δευτέρα 24 Ιουνίου το μεσημέρι και το απόγευμα της ίδιας ημέρας προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο της Κολωνίας. Από εκεί όλες οι αποστολές, Λιθουανίας, Πορτογαλίας και Ελλάδας μεταφέρθηκαν στην πόλη Ζόλινγκεν.
Κατά την άφιξη μας, δεχτήκαμε θερμή υποδοχή  από τους εταίρους μας γεμάτη ευχάριστες εκπλήξεις! Στον υπαίθριο χώρο του καταλύματος, όπου θα φιλοξενούνταν όλες οι αποστολές είχε οργανωθεί βραδινό μπάρμπεκιου από τους συμμετέχοντες Γερμανούς καθηγητές και μαθητές για όλες τις επισκέπτριες χώρες.
Την επόμενη ημέρα, Τρίτη 25 Ιουνίου, που ήταν και η επίσημη εναρκτήρια ημέρα των εργασιών και δραστηριοτήτων του προγράμματος, μετακινηθήκαμε στις όχθες του ποταμού Βούπερ. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε για δύο ώρες κανόε στα ήρεμα νερά του ποταμού και να απολαύσουμε τη φυσική ομορφιά του τοπίου. Η εμπειρία που αποκτήσαμε είναι μοναδική.

Στη συνέχεια μέσω ενός παραποτάμιου μονοπατιού, οδηγηθήκαμε σε ένα τοπικό παραδοσιακό σιδηρουργείο, όπου σφυρηλατήσαμε τις δικές μας δημιουργίες με την καθοδήγηση έμπειρων σιδηρουργών. Από το σημείο εκείνο, είχαμε την ευκαιρία να ατενίσουμε την πανύψηλη γέφυρα και τον εναέριο σιδηρόδρομο της περιοχής. Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφτήκαμε το γραφικό Grafrath, ένα από τα πέντε διαμερίσματα του Ζόλινγκεν.
Την Τετάρτη, 26 Ιουνίου, επισκεφτήκαμε το τεχνικό σχολείο Jugendhilfewerkstatt, με το οποίο συνεργάζεται το ειδικό σχολείο των Γερμανών εταίρων μας, καθώς πολλοί  μαθητές του Carl-Ruβ-Schule συνεχίζουν τις σπουδές τους εκεί. Οι μαθητές μας, εκεί, χάραξαν την επιγραφή «2ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας» στο  σιδερένιο δαχτυλίδι, που ετοιμάσαμε για να το εναποθέσουμε στο μνημείο κατά του ρατσισμού. Κατόπιν, επισκεφτήκαμε το μνημείο που στήθηκε με αφορμή ενός θλιβερού γεγονότος στις 29 Μαΐου του 1993, την εμπρηστική δολοφονική επίθεση τεσσάρων μελών ηλικίας 16-23 χρονών ακροδεξιάς ναζιστικής οργάνωσης με θύματα 3 κορίτσια και 2 γυναίκες τουρκικής προέλευσης.

Ακολούθως, επισκεφτήκαμε το καλύτερο εργοστάσιο κατασκευής χειροποίητων μαχαιριών του κόσμου Gude. Μετά το γεύμα στην καντίνα του σχολείου, μεταβήκαμε σε ένα παλαιό εργοστάσιο ψαλιδιών, το Gesenkschmiede Henrichs(drop forge), που σήμερα λειτουργεί ως βιομηχανικό μουσείο. Περιηγηθήκαμε στο χώρο του μουσείου, είδαμε της μηχανές και οι υπεύθυνοι μας εξήγησαν την λειτουργία και τον τρόπο παρασκευής των προϊόντων καθώς και τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες των εκεί εργαζομένων. Σαν ένα μικρό δωράκι, μαθητές και καθηγητές φτιάξαμε τα δικά μας μπρελόκ.
Την Πέμπτη, 27 Ιουνίου,  περιηγηθήκαμε στους χώρους του Carl-Ruβ-Schule και γνωρίσαμε το διευθυντή και τους καθηγητές  του σχολείου. Την ξενάγηση μας στους χώρους του Σχολείου και στις αίθουσες διδασκαλίας ανέλαβαν οι Γερμανοί μαθητές, που συμμετέχουν στο project, μας σύστησαν στους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ειδικού σχολείου  και στην συνέχεια μας οδήγησαν στον χώρο που έγινε η παρουσίαση των εργασιών των ομάδων μας με θέμα: «Πώς εργάζονταν οι παππούδες μας». Τέλος, απολαύσαμε ένα σύντομο μουσικό πρόγραμμα με κρουστά που ετοίμασαν οι μαθητές με τον καθηγητή της μουσικής. Το βράδυ της ίδιας μέρας πραγματοποιήθηκε  και το αποχαιρετιστήριο  δείπνο.
Η διοργανώτρια χώρα έκλεισε το πρόγραμμα των  δραστηριοτήτων με την επίσκεψη-ξενάγηση την Παρασκευή 28 Ιουνίου  στη γειτονική Κολωνία, αδελφοποιημένη πόλη με την δική μας Θεσσαλονίκη. Μείναμε εκστασιασμένοι μπροστά  στη θέα του ποταμού Ρήνου που χωρίζει την πόλη στα δύο, με τις πολλές γέφυρες και τα ποταμόπλοια. Εντυπωσιαστήκαμε από τον τεράστιο Καθεδρικό Ναό γοτθικής αρχιτεκτονικής καθώς και τις πάμπολλες άλλες ευαγγελικές και ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες ρομανικού και γοτθικού τύπου. Θαυμάσαμε τα διάφορα πολιτιστικά δρώμενα του δρόμου. Είδαμε το εργοστάσιο σοκολάτας και αρωματοποιίας Farina.
Το Σάββατο 29 Ιουνίου πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.
Η εμπειρία που αποκτήσαμε, μοναδική! Η αξία αυτών των ταξιδιών ανυπολόγιστη! Πολιτισμοί έρχονται κοντά, εκπαιδευτικές και σχολικές κουλτούρες σμίγουν, οι πνευματικοί ορίζοντες διευρύνονται, δημιουργούνται στενές φιλίες μεταξύ των παιδιών όλων των χωρών! Οι αποχαιρετισμοί πάντα δύσκολοι! Οι αναμνήσεις δυνατές και γεμάτες συγκίνηση!
Η επόμενη συνάντηση θα είναι στην Ελλάδα, στην όμορφή μας Καλαμπάκα, στις αρχές Νοεμβρίου του 2019. Είναι σειρά μας λοιπόν να προσφέρουμε στους εταίρους μας βιώματα αντάξια αυτών που ζήσαμε εμείς στην χώρα τους.