Τελευταίες Ειδήσεις

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΚΙΤΣ…



Υπάρχουν κι εκείνοι οι κληρικοί που βλέπουν το βάθος της διακονίας τους και της σύγχρονης τους παρουσίας στον κόσμο. Ένας από αυτούς είναι και ο Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου, π. Γεώργιος Τσέτσης, ένας άνθρωπος που δεν βολεύεται στα συνηθισμένα κακέκτυπα που τελευταία αλωνίζουν στον εκκλησιαστικό χώρο και λιτανεύουν κάθε τι που αδυνατεί να κοινωνήσει το πνεύμα της παράδοσης στη σύγχρονη εποχή. Είναι όλες εκείνες οι συνήθειες που πρέπει να υπάρξουν για να δημιουργηθεί πνευματική ατμόσφαιρα, με αυτοσκοπό (sic) την έξαρση του θρησκευτικού συναισθήματος, την αυτοπροβολή και την δόξα του εαυτού. Όχι, όμως, του Χριστού. Ο Χριστός εξακολουθεί να παραμένει εξόριστος. Εξάλλου, είναι γνωστό, και συνάμα προσφιλές, στις μέρες μας, το εκκλησιαστικό κιτς σε κάθε του μορφή. Για το Φως Φαναρίου, σε ερώτηση μας, πρόσφατα…

ΗΡΑΚΛΗΣ ΦΙΛΙΟΣ: Σε κάποιο κείμενο σας, κάνετε λόγο για «ζηλωτές» και «υπέρμαχους στρατηγούς». Αναφέρετε, συγκεκριμένα, τα εξής: «…δεν φαίνεται να αρθρώνουν με τον ίδιο ζήλο και μαχητικότητα κάποιο θεολογικό ή ποιμαντικό λόγο, προκειμένου να ελέγξουν και αναχαιτίσουν τις αιρετίζουσες συμπεριφορές του ‘’Ορθόδοξου’’ Έλληνα». Σε ποιους αναφέρεστε και τί εννοείτε με την παραπάνω σας πρόταση;

Π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΤΣΗΣ: Αναφέρομαι  στους ζηλωτικούς εκείνους κύκλους που τηρούν μια αρνητική στάση έναντι της Δύσεως, του Διαχριστιανικού διαλόγου και της Οικουμενικής κινήσεως γενικά. Και το ερώτημά μου είναι πώς μια διαχριστιανική κίνηση, η οποία με βάση την επιταγή του Κυρίου «ίνα πάντες εν ώσι» αποσκοπεί στην προώθηση της χριστιανικής ενότητος, είναι δυνατόν να θεωρηθεί «παναίρεση». Ως η χειρότερη μάλιστα «αίρεση» που αντιμετώπισε ποτέ η Εκκλησία κατά τον ρου της δισχιλιετούς ιστορίας της.
Παρακολουθώντας  την πολυδιάστατη κινητικότητα των εν λόγω κύκλων, εύλογα θα μπορούσε κανείς να θέσει ένα διπλό ερώτημα: Λύθηκαν άραγε τα χρονίζοντα  κρίσιμα διοικητικά και ποιμαντικά προβλήματα της Εκκλησίας μας, διά να έχουμε την πολυτέλεια και τον καιρό να ασχολούμαστε, με υπερβάλλοντα ζήλο και εμπάθεια, με το τι συμβαίνει εκτός του Οίκου ημών; Δεν θα ήταν ωφελιμώτερο για την ζωή και μαρτυρία της Εκκλησίας, αντί να τυρβάζουμε περί τα «παραπατήματα των «ορθοδόξων οικουμενιστών» ή με την πίστη των ετεροδόξων, να ασχολούμασταν πρωτίστως με το τι πιστεύει σήμερα ο σύγχρονος έλληνας; Να μην υπάρξει παρεξήγηση. Με τον όρο «σύγχρονος έλληνας» δεν αναφέρομαι στους ολίγους συνειδητά πιστούς, που εκκλησιάζονται τακτικά καί βιώνουν το μυστήριο τη Εκκλησίας ως μέλη του Σώματος του Χριστού. Αναφέρομαι στην μάζα εκείνη του λαού της «Ορθόδοξης» Ελλάδας, που εγκαυχόμαστε ότι αποτελεί την συντριπτική (95%) πλειοψηφία της χώρας˙ σ΄ εκείνους πού δηλώνουν μεν μέλη της Εκκλησίας, αλλ’ έχουν μετατρέψει την Ορθοδοξία σε ιδεολογία και πολιτισμικό μόρφωμα˙ σ΄ αυτούς που μετέβαλαν τα Μυστήρια σε «φολκλόρ» και σε «κοσμικά γεγονότα», όπου «λειτουργοί» κατάντησαν να είναι πλέον φωτογράφοι και βιντεοσκόποι, και όχι οι ευλογούντες το Μυστήριο κληρικοί! Αναφέρομαι σ΄ αυτούς που υποδέχονται μεν με τιμές «Αρχηγού Κράτους» το Άγιο Φως που μας έρχεται από τον Πανάγιο Τάφο [τον Τάφο Εκείνου που είπε «η Βασιλεία η εμή ουκ έστιν εκ του κόσμου τούτου»(Ιω. 18, 36)], αλλά μόλις ακούσουν το «Δεύτε λάβετε Φως...», και το «Χριστός Ανέστη..», «τήκονται ωσεί κηρός από προσώπου πυρός», αφήνοντας σύξυλους λειτουργούς και ψάλτες να τελέσουν την «Πανήγυρη Πανηγύρεων», την Πασχαλινή Θεία Λειτουργία! Τι σημασία έχουν οι κάθε λίγο διαφημιζόμενες από εκκλησιστκά ΜΜΕ «κοσμοπλημμύρες» που σπεύδουν να προσκύνησουν αντίγραφα θαυματουργών εικόνων,  εμβάδες και ενδύματα οσίων ή ακόμη και «ιερά» κάστανα αγιασμένα από τα χέρια συγχρόνων Αγίων, όταν τα πλήθη αυτά απαξιώνουν να γευθούν του «Συμποσίου της Πίστεως», όπως χαρακτηρίζει στον Κατηχητικό του Λόγο ο Ιερός Χρυσόστομος την Πασχαλινή Θεία Λειτουργία, την απαρχή αυτή και πρότυπο κάθε Ορθόδοξης Ευχαριστιακής Συνάξεως; Μ’ αυτές τις ανορθόδοξες και όντως αιρετικές συμπεριφορές του λαού μας πρέπει να ασχοληθούν πρωτίστως οι ποιμένες και διδάσκαλοι, και όχι με το τι πρεσβεύουν οι αιρετικοί της Δύσης και της Ανατολής και πώς πολιτεύονται οι «Ορθόδοξοι Οικουμενισταί».
Η Ορθοδοξία δεν κινδυνεύει ούτε από τον Παπισμό, ούτε από τον Προτεσταντισμό, ούτε από τον Μονοφυσιτισμό, ούτε από την διατυμπανιζόμενη από τους ζηλωτές «παναίρεση του Οικουμενισμού». Κινδυνεύει από μας τους ίδιους. Από το κοσμικό πνεύμα που ριζώθηκε βαθμιαία και στην Εκκλησία μας και στην κοινωνία μας, «ημών, των κληρικών, κοιμωμένων»!

(Επιμέλεια: Ηρακλής Αθ. Φίλιος)


Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.