Not seeing a Scroll to Top Button ? Go to our FAQ page for more info.
Από το Blogger.
pic name
pic name pic name pic name

Ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος

Meteora Voice | 4:06 μ.μ. Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2018 |
Posted on
  • Δευτέρα, 19 Φεβρουαρίου 2018
  • by
  • Meteora Voice
  • in
  • Ετικέτες


  • Την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, εκσυγχρονίζοντας τις υποδομές της Δυτικής Θεσσαλίας, σηματοδοτεί η έκδοση της απόφασης χρηματοδότησης του έργου από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας.
    Το έργο («Ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ETCS l1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα») συνολικού προϋπολογισμού 57,7 εκατ. ευρώ, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020, και συγκριμένα στον Άξονα Προτεραιότητας 4 «Ανάπτυξη – εκσυγχρονισμός – συμπλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη» από τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Θεσσαλίας.
    «Βάλαμε στις ράγες την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης του θεσσαλικού σιδηροδρόμου. Με στρατηγική συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, ωριμάσαμε το έργο και εμείς ως Περιφέρεια το εντάξαμε στο Περιφερειακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ Θεσσαλίας», δηλώνει στην «Ε» ο Κων. Αγοραστός.

    Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ε.Ε. και εθνικούς πόρους και αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS (European Train Control System) της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, μήκους 80 χλμ.
    Αναλυτικότερα όπως σημειώνεται και στην απόφαση χρηματοδότησης, στο έργο «περιλαμβάνεται: Η κατασκευή των απαραιτήτων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων. Η κατασκευή του ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Λάρισας για τη σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής από τη Χ.Θ. 303+100 με μέτρηση Πειραιάς – Πλατύ (0+000,00 με μέτρηση Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα), έως την Χ.Θ. 80+441 στο πέρας του Σ.Σ. Καλαμπάκας, καθώς και η εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS.
    Η κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με ένα υποσταθμό τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και πλήρως αντισταθμισμένη εναέρια γραμμή επαφής 25 kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης.
    Η κατασκευή μιας παρακαμπτηρίου στον Σ.Σ. Σοφάδων με τις απαραίτητες σιδηροδρομικές εργασίες υποδομής και επιδομής και μια νέα αποβάθρα. Η κατασκευή 4 νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ) και αναβάθμιση 6 υφιστάμενων ΑΣΙΔ για λόγους διασύνδεσης με το σύστημα σηματοδότησης.
    Για την υλοποίηση του έργου περιλαμβάνονται συμπληρωματικά: Η σύνδεση του Υποσταθμού (Υ/Σ) Τρικάλων με το δίκτυο της ΔΕΗ. Οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή του Υ/Σ Τρικάλων και των πυλώνων της γραμμής μεταφοράς της ΔΕΗ. Οι μετατοπίσεις/υπερυψώσεις των δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης.
    Με την κατασκευή του υπόψη έργου το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, που αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου Μεταφορών, θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεπικοινωνιών, καθώς και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS που θα οδηγήσουν στην αύξηση του επιπέδου ασφαλείας και άνεσης των μετακινήσεων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, στην αύξηση της ταχύτητας κίνησης και την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, κάνοντας το υπόψη σιδηροδρομικό τμήμα εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων.
    Ειδικότερα: η εγκατάσταση των υπόψη συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS θα έχει ως αποτέλεσμα: Τη δυνατότητα σε συρμούς, εξοπλισμένους με σύστημα ETCS on board, προερχομένους ακόμα και από άλλα κράτη, να εισέρχονται στο εν λόγω τμήμα γραμμής, με πλήρη συμβατότητα, επιτήρηση και ασφάλεια.
    Την ικανοποίηση των απαιτήσεων διαλειτουργικότητας και τη λειτουργία της γραμμής ως τμήμα των Διευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων. Την πλήρη σηματοτεχνική κάλυψη της κυκλοφορίας των συρμών. Τη διασύνδεση με το υφιστάμενο σύστημα σηματοδότησης του Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου. Την πλήρη σηματοτεχνική κάλυψη κατά την είσοδο / έξοδο των συρμών στο Σιδηροδρομικό Άξονα ΠΑΘΕ. Την τηλεδιοίκηση του τμήματος Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Λάρισας. Τη διευκόλυνση της συντήρησης και άρσης βλαβών, με υπερσύγχρονα συστήματα καταγραφής συμβάντων και σφαλμάτων. Την ένταξη των υφιστάμενων ΑΣΙΔ εντός των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας, στο σύστημα σηματοδότησης».
    ΠΡΑΞΗ
    Με αφορμή την ένταξη του έργου ο κ. Αγοραστός δήλωσε πως «στην πιο δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, εμείς βάλαμε στις ράγες την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης του θεσσαλικού σιδηροδρόμου. Με στρατηγική συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, ωριμάσαμε το έργο και εμείς ως Περιφέρεια το εντάξαμε στο Περιφερειακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ Θεσσαλίας.
    Έτσι ολοκληρώνουμε ένα έργο στο οποίο διεισδύουν οι επιθυμίες όλων των Θεσσαλών, ένα έργο που θεωρούνταν ότι δεν θα γίνει ποτέ, που μέχρι σήμερα ήταν μόνο στα σχέδια και στα χαρτιά, ένα έργο που βελτιώνει με ασφάλεια τη μετακίνηση στη Θεσσαλία, που τελικά ενώνει τη Θεσσαλία. Είναι πλέον στο χέρι της ΕΡΓΟΣΕ που θα κάνει τον διαγωνισμό να τρέξει τις διαδικασίες της υλοποίησης, χωρίς υπερβάσεις σύμφωνα με τις προδιαγραφές που η ίδια έθεσε, να ολοκληρώσει το έργο μέσα στο χρονοδιάγραμμα» καταλήγει ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

    0 σχόλια :

    Δημοσίευση σχολίου

     
     2014-2018 Meteora Voice. All rights reserved to their respective owners
    Develop by : MvW